- Teacher: доц. Мина Даскалова
Available courses
- Teacher: доц. д-р Румяна Илиева
- Teacher: инж. Георги Стоилов
- Teacher: ас. Виолета Голешевска
- Teacher: доц. д-р Румяна Илиева
- Teacher: Йото Николов
- Teacher: Марио Николов
- Teacher: доц. д-р Румяна Илиева
- Teacher: Гергана Колчева
- Teacher: Марио Николов
- Teacher: гл. ас. Бела Бонева
- Teacher: доц. Ирина Георгиева
„Териториално устройство и инфраструктура“ е задължителен учебен курс от бакалавърската програма за специалност „Публична администрация“.
Дисциплината запознава студентите със същността и значението на териториалното устройство, както и представя инфраструктурата, като самостоятелна част от общественото възпроизводство и база за устойчиво развитие.
Целта на учебната дисциплина е да бъдат разгледани основните въпроси и задачи решавани при устройството и развитието на регионите и територията. Дисциплината представя инфраструктурата като самостоятелен елемент в рамката на общественото възпроизводството и поставя основните проблеми касаещи териториалното и инфраструктурното изграждане и управление. Изяснява се необходимостта от интегрирано регионално и пространствено развитие, като се посочва ролята и значението на проектите за постигане на устойчивост в това развитие.
- Teacher: ст. преп. Светлана Даскалова
- Teacher: ст. преп. Павлина Златева
- Teacher: ст. преп. Таня Колева
- Teacher: ст. преп. Ивайло Пеев
- Teacher: ст. преп. Ангелина Радева
- Teacher: доц. Анна Розева
- Teacher: ас. Севдалин Цветанов
- Teacher: доц.д-р Балин Балинов
- Teacher: ст. преп. Мария Антонова
- Teacher: ст. преп. Росица Златарева
- Teacher: ст. преп. Милена Михова
- Teacher: гл. ас. Бела Бонева
- Teacher: доц. Ралица Димитрова
- Teacher: доц.д-р Балин Балинов
- Teacher: доц. Хари Николов
- Teacher: ст. преп. Веселин Вапорджиев
- Teacher: ст. преп. Светлана Даскалова
- Teacher: ст. преп. Росица Златарева
- Teacher: ст. преп. Милена Михова
- Teacher: ст. преп. Ивайло Пеев
- Teacher: доц. Хари Николов
- Teacher: ст. преп. Росица Златарева
- Teacher: ст. преп. Милена Михова
- Teacher: ст. преп. Кристина Попова
- Teacher: доц. Ирина Георгиева
- Teacher: гл. ас. Билиан Маринов
Дисциплината „Стратегическо управление” е задължителен учебен курс от бакалавърската програма на специалността “Стопанско управление”.
След завършване на курса студентите трябва да могат да прилагат методологията за анализиране на външната среда и оценка на организационните възможности и ограничения; да са в състояние да формулират мисията, целите и алтернативни стратегии за развитие на организациите. Въз основа на избран модел на стратегия студентите трябва да са в състояние да разработят стратегически план за реализацията на модела, в това число планиране на необходимите ресурси, проектиране на нова организационна структура и управленски системи.
Дисциплината “Организация на производствени и операционни системи” e задължителна учебна дисциплина за студентите от специалност “Стопанско управление” на Стопански Факултет, ТУ-София, образователно-квалификационна степен “бакалавър”.
Дисциплина има за цел да даде знания на студентите от специалност “Стопанско управление” в областта на организацията на производствени или операционни системи в стопанската организация (предприятие). Предвидено е разработване на курсова работа с цел практическото осмисляне и приложение на теоретичните постановки при организиране на конкретна производствена или операционна система.
В дисциплината се изясняват основните елементи и структурата на
производствения и операционния процес, а така също основните принципи на
организирането му в пространството и във времето и показателите за оценка на
организираността му. Изучава се същността и определянето на типа на
производство. Разглеждат се специфичните начини за организиране на
производствения и операционния процес в пространството и във времето. Подробно
се изясняват приложимостта и характерните особености на различните форми на
организация на производството.
- Teacher: доц. д-р Татяна Лефтерова
- Teacher: ас. д-р инж. Ведат Мутлу
- Teacher: ас. Габриела Пенева
- Teacher: гл. ас. д-р Калина Ангелова
- Teacher: доц. Хари Николов
Бизнес Икономика (БИ) е задължителен фундаментален учебен курс от бакалавърската програма на специалността Стопанско управление. Знанията и уменията по БИ създават предпоставки за многостранна реализация на студентите в областта на стопанското управление, както и в областта на производството и услугите. Целта на учебната дисциплина е студентите да изучат и да могат да прилагат подходите, методите и средствата за анализ и оценяване на икономическото състояние на бизнес организациите.
В края на обучението студентът ще познава понятийния апарат, ще може да определя основните понятия, величини, показатели и зависимости, ще може да прави анализи и да оценява чрез икономически показатели различни технически решения в бизнес организациите.
- Teacher: доц. д-р Милена Крумова
- Teacher: гл. ас. Бела Бонева
- Teacher: доц. Ирина Георгиева
- Teacher: гл. ас. д-р Таня Василева
- Teacher: гл. ас. Мартин Истатков
- Teacher: проф. Огнян Андреев
- Teacher: ас. Габриела Пенева
Целта на обучението по дисциплината Международен бизнес е след завършване на курса студентите да могат да вземат решения, относно избора на форма на участие на стопанските организации в международния бизнес. Ще познават основна част от специфичните особености на външноикономическата дейност, както и основна част от нейната терминология и особености при оформяне на документацията. Това ще им даде възможност да прилагат на практика получените знания при осъществяване на сделки със задгранични партньори.
В дисциплината се изясняват теоретичните аспекти на различните форми на участие на стопанските организации в международния бизнес. Разгледани са основната част от терминологията и особеностите при оформяне на документацията при извършване на външноикономически операции. Усвоявт се умения за сравняване и избор на подходяща форма на участие в международния бизнес в зависимост от целите и обективните интереси на стопанската организация. Подробно са разгледани етапите, през които преминава външноикономическата сделка и спецификата при изработването на клаузите на външнотърговски договор.
Постигането на поставената цел на обучението по учебната дисциплина се контролира чрез текуща оценка, която се формира от две контролни по време на семестъра с коефициент на тежест 0,4 всяко и оценка от семинарните упражнения с 0,2.
Контролните са под формата на тестове, състоящи се от три типа въпроси, които носят различен брой точки. Първата група въпроси са затворени, с възможност за избор между три опции. Има само един верен отговор. Въпросите в тази група са 15 на брой и носят по 1 точка. Втората група въпроси са отворени, където е необходимо да се попълнят липсващи понятие. Въпросите в тази група са 5 на брой и носят по 2 точки. Третата група въпроси са със свободен отговор като студентите имат право да изберат дали да решат практически казус или теоретично да анализират определени обекти. Този въпрос носи максимум 5 точки в зависимост от степента, в която в развит.
Максималният брой точки е 30.
Критерият за оценка е:
15-18т. - Среден 3;
19-22т. - Добър 4;
23-26т. Мн. добър 5;
27-30т. Отличен 6;
- Teacher: доц. Мина Даскалова
Дисциплината запознава студентите със същността, значението и приложението на евристичните методи, чрез които се постига съзнателното творческо мислене за създаване на нови, оригинални идеи и вземане на управленски решения.
Целта на учебната дисциплина е да представи знания и да изгради умения у студентите да прилагат различни евристични методи в дейността и управлението на съвременните организации. Курсът създава предпоставки за адаптивно, продуктивно и творческо прилагане на методите при вземане на различни управленски решения в условията на сложност, динамичност и висока неопределеност.
Съдържанието е структурирано в 10 теми по общотеоретични проблеми и видове евристични методи.
- Teacher: гл. ас. д-р Ваня Иванова
- Teacher: доц. Борислав Николов
- Teacher: проф. Младен Велев
- Teacher: доц. д-р Анка Цветанова
- Teacher: доц.д-р Балин Балинов
- Teacher: ас. инж. Васил Кузмов
- Teacher: доц. Хари Николов
- Teacher: доц. Лидия Гълъбова
- Teacher: доц. д-р инж. Димчо Димов
- Teacher: Георги Риджалски
- Teacher: доц.д-р Балин Балинов
- Teacher: гл. ас. д-р Ваня Иванова
Бизнес предприемачество - дисциплина, която създава герои.
Вярвай в своята приказка!
Целта на дисциплината е да запознае студентите с основните насоки за стартиране и развитие на стопанска дейност с висок потенциал за бъдещо развитие и подходите и средствата за нейното финансиране. Студентите ще изучат и ще могат да прилагат основните подходи, методи и техники, характерни за ефективното управление на иновациите в съвременните предприятия и ще притежават необходимите знания за разработване и управление на иновационни проекти. Основен инструмент за успешно реализиране на разработените иновации е бизнес планът. Той помага на предприемачите да оценят чрез стойностни показатели потенциалните възможности за стопанска дейност и да привлекат финансова подкрепа.
Основните въпроси, които обхваща курсът на обучение, са свързани със: същност на предприемачеството; разпознаването и оценяването на предприемачески възможности; формирането на предприемачески екип; основните управленски проблеми, методи и техники, познаването на които е задължително условие за осъществяване на ефективно управление на иновациите в предприятията; разработване на бизнес план; анализиране на различни казуси, свързани с предприемачество и иновации; финансиране на предприемачески тип дейност.
- Teacher: доц. Лидия Гълъбова
- Teacher: доц. д-р инж. Димчо Димов
Дисциплината запознава студентите с основните проблеми на прогнозирането и планирането на стопанската дейност, методите и техниките, познаването на които е задължително условие за съставяне на добър и осъществим бизнес план. По време на обучението се разглеждат важни въпроси, свързани с проучване на пазара и оценка на бизнес решения, оценка на предприемаческата възможност и изграждане на бизнес модели. По време на обучението студентите ще получат практически умения за разработване на бизнес план, работа в екип, конструктивна критична оценка на бизнес плана, разработване и прилагане на подходящи пазарни подходи.
- Lecturer: доц. Лидия Гълъбова
- Lecturer: доц. д-р инж. Димчо Димов
- Lecturer: гл. ас. д-р Ваня Иванова
Дисциплина “Системи за управленски контрол” има за цел да даде познания, както за основните теоретични постановки в областта на управленския контрол и системите за управленски контрол, така и практически умения за решаване на конкретни въпроси свързани с тях.
В съдържанието на учебната дисциплина се изясняват същността на контрола като функция на управлението и управленския контрол като съвременен подход в управлението на стопанските организации. Разгледани са структурата на системите за управленски контрол и управленският контрол по видовете центрове на отговорност. Подробно е изяснена проблематиката на стратегическия управленски контрол, като са разгледани системи за стратегически контрол, в това число и Балансираната карта, както основен инструмент. Тъй като концепцията за управленския контрол на практическо ниво се свежда до прилагането на вътрешен контрол в стопанските субекти, то в дисциплината са разгледани и същността и приложението на вътрешния одит, като основен компонент на вътрешния контрол.
Постигането на поставената цел на обучението по учебната дисциплина се контролира чрез текуща оценка, която се формира от две контролни по време на семестъра с коефициент на тежест 0,4 всяко и оценка от семинарните упражнения с 0,2.
Контролните са под формата на тестове, състоящи се от три типа въпроси, които носят различен брой точки. Първата група въпроси са затворени, с възможност за избор между три опции. Има само един верен отговор. Въпросите в тази група са 15 на брой и носят по 1 точка. Втората групавъпроси са отворени, където е необходимо да се попълнят липсващи понятие. Въпросите в тази група са 5 на брой и носят по 2 точки. Третата група въпроси са със свободен отговор като студентите имат право да изберат дали да решат практически казус или теоретично да анализират определени обекти. Този въпрос носи максимум 5 точки в зависимост от степента, в която в развит.
Максималният брой точки е 30.
Критерият за оценка е:
15-18т. - Среден 3;
19-22т. - Добър 4;
23-26т. Мн. добър 5;
27-30т. Отличен 6;
- Teacher: ас. д-р Станимир Андонов
- Teacher: доц. Мина Даскалова
Задължителна дисциплина за редовните студенти от специалност “Стопанско управление” на Стопански факултет на ТУ-София за образователно-квалификационна степен “бакалавър”. Дисциплината разглежда теми, представящи същността, методите, задачите и етапите на комплексния и тематичния анализи. Представят се направленията за анализ на ресурсите, приходите и разходите, финансовия резултат и рентабилността. Отделено е място на диагностичния и функционално-стойностния анализ.
Целта на обучението е студентите да получат знания за извършване на аналитични дейности. Чрез изготвяне на курсови работи ще имат компетенциите да внедрят знанията и уменията си в управлението на бизнес организациите.
- Teacher: проф. д-р Йорданка Ангелова
- Teacher: ас. инж. Васил Кузмов
- Teacher: гл. ас. Румен Кобиларов
- Teacher: доц. дмн Христо Търнев
- Teacher: доц. Йоана Павлова
- Teacher: гл. ас. Бела Бонева
- Teacher: гл. ас. Билиан Маринов
- Teacher: ст. преп. Йорданка Ангелова
- Teacher: ст. преп. Бистра Василева
- Teacher: ст. преп. Светлана Даскалова
- Teacher: ст. преп. Павлина Златева
- Teacher: ст. преп. Весела Френгова
- Teacher: Виктория Цветанова
- Teacher: ас. Светослав Влашки
- Teacher: ас. Симона Кънчева
- Teacher: гл. ас. Кирил Петков
- Teacher: доц. Анна Розева
- Teacher: доц. Мария Ангелова
- Teacher: инж. Милка Иванова
- Teacher: гл. ас. Михаела Георгиева
- Teacher: доц. Петър Горанов
“Въведение в специалността” е задължителен учебен курс от бакалавърската програма за специалност „Индустриален мениджмънт“.
Дисциплината запознава студентите от Стопански факултет в първият семестър на обучението им с историята на ТУ и СФ, целта и философията на специалността. Подробно се изясняват правата и задълженията на студентите в процеса на следването им. Разглеждат се методите на обучение и структурата на учебните планове на двете образователно-квалификационни степени на специалността “Индустриален мениджмънт”.
Целта на учебната дисциплина е студентите да се запознаят със структурата на учебните планове за двете образователно-квалификационни степени - бакалавърска и магистърска, с вертикалната и хоризонталната обвързаност на учебните дисциплини в тях, с магистърските специализиращи програми в ОКС „магистър”, правата и задълженията им, както и да получават отговори на практически въпроси, свързани с обучението им.
- Teacher: ст. преп. Мария Антонова
- Teacher: ст. преп. Росица Златарева
- Teacher: ст. преп. Милена Михова
- Teacher: ст. преп. Весела Френгова
- Teacher: доц. Малинка Иванова
- Teacher: доц. Лъчезар Кочев
- Teacher: ас. Симона Кънчева
- Teacher: доц. Анна Розева
- Teacher: инж. Милка Иванова
- Teacher: Доц. д-р Орлин Маринов
- Teacher: доц. Людмила Стоянова
- Teacher: гл. ас. Румен Кобиларов
В дисциплината “Материалознание и технология на металите” се изучават свойствата на материали, използвани в техниката и бита и същността на технологични процеси за изработване на изделия от тях. Разглеждат се: - строежът на метали и метални сплави и влиянието на термични и механични въздействия върху тяхната структура и свойства; - строежът и свойствата на неметални материали - полимерни и металокерамични; - същността, технологичните схеми , възможности и област на приложение на методи за изработване на изделия чрез леене, пластично деформиране и заваряване.
Целта на учебната дисциплина “Материалознание и технология на металите“ е студентите за изучат основните свойства на материалите, както и същността, технологиите и техническите средства при изработване на промишлени изделия от тях.
- Teacher: проф. Валентин Камбуров
- Teacher: гл. ас. Бела Бонева
- Teacher: Благой Делиев
- Teacher: доц. Невяна Кънева
- Teacher: Юлия Раданова
- Teacher: Стефан Радев
- Teacher: доц. Хари Николов
- Teacher: ст. преп. Павлина Златева
- Teacher: ст. преп. Милена Михова
- Teacher: ст. преп. Весела Френгова
- Teacher: доц. Лъчезар Кочев
- Teacher: гл. ас. Филип Маринов
- Teacher: гл. ас. Ивайло Милев
- Teacher: гл. ас. д-р Калина Ангелова
- Teacher: доц.д-р Балин Балинов
- Teacher: доц. Хари Николов
- Teacher: гл. ас. Мартин Истатков
- Teacher: доц. д-р Гергана Христова
- Teacher: ст. преп. Йорданка Ангелова
- Teacher: ст. преп. Павлина Златева
- Teacher: ст. преп. Милена Михова
- Teacher: ст. преп. Весела Френгова
“Инженеринг I (Производствен инженеринг)” е задължителен фундаментален учебен курс от бакалавърската програма на специалност „Индустриален мениджмънт”.
Знанията и уменията по “Инженеринг 1 (Производствен инженеринг)” създават предпоставка за реализация на бакалаврите в индустриалните предприятия като специалисти в областта на организацията и управлението на производството.
Целта на учебната дисциплина е студентите да изучат и да могат да прилагат подходите в областта на организацията на производството в индустриалното предприятие и в съответствие със своите потребности да придобиват нови знания и възможности в тази предметна област. Предвидено е разработване на курсова работа с цел практическото осмисляне и приложение на теоретичните постановки при организиране на производството в конкретен производствен участък или линия.
Изясняват се същността и
целта на производствения инженеринг. Разглеждат се основните елементи и
структурата на производствения процес (ПП), основните принципи на
организирането му в пространството и във
времето и показателите за оценка на организираността му. Изучава се същността
и определянето на типа на производство. Разглеждат се специфичните начини за
организиране на ПП в пространството и във времето. Отделено е място и на
изучаването на същността и определянето на незавършеното производство.
Изясняват се приложимостта, характерните особености, основните
организационни параметри, предимствата и недостатъците на различните форми
на организация на производството. Разглеждат се изходните данни и методическата
последователност при проектиране на различните видове производствени
системи.
- Teacher: доц. д-р Татяна Лефтерова
- Teacher: ас. д-р инж. Ведат Мутлу
- Teacher: ас. Габриела Пенева
Курсът по „Анализ и синтез на системи” създава предпоставки за адаптивно,
продуктивно и творческо прилагане на принципи, подходи и методи от Общата
теория на системите при реализация в различни сфери на мениджмънта.
- Teacher: доц. д-р инж. Боряна Георгиева
- Teacher: гл. ас. Мартин Истатков
- Teacher: ас. инж. Васил Кузмов
- Teacher: доц. д-р Гергана Христова
- Teacher: ас. д-р Станимир Андонов
- Teacher: гл. ас. д-р Таня Василева
- Teacher: ас. инж. Васил Кузмов
- Teacher: доц. д-р Анка Цветанова
- Teacher: гл. ас. д-р Ваня Иванова
- Teacher: доц. д-р Наталия Колева
- Teacher: доц. Михаил Драганов
- Teacher: доц. Йоско Балабозов
- Teacher: доц. д-р инж. Костадин Миланов
- Teacher: доц. Йордан Шопов
Дисциплината „Стратегически мениджмънт” е задължителен учебен курс от бакалавърската програма на специалността “Индустриален мениджмънт”.
След завършване на курса студентите трябва да могат да прилагат методологията за анализиране на външната среда и оценка на организационните възможности и ограничения; да са в състояние да формулират мисията, целите и алтернативни стратегии за развитие на организациите. Въз основа на избран модел на стратегия студентите трябва да са в състояние да разработят стратегически план за реализацията на модела, в това число планиране на необходимите ресурси, проектиране на нови организационна структура и управленски системи.
- Teacher: доц. д-р Татяна Лефтерова
- Teacher: ас. д-р инж. Ведат Мутлу
- Teacher: ас. Габриела Пенева
Целта на обучението по дисциплината "Финасни" е да даде на студентите задълбочени познания с максимална
практическа насоченост в областта на финансовите мениджърски
решения. След завършване на курса студентите ще познават основните показатели и
зависимости, необходими за оценката на финансовото
състояние на компанията. Ще могат да прилагат различните подходи за
финасново планиране и ще познават спецификата на различните източници на
финансиране и самофинансиране на стопанската дейност. Ще познават и
прилагат концепцията за кредитен капитал и лихва. Ще могат да
използват различни методи за оценка и
избор на краткосрочни и дългосрочни финансиращи източници. Ще имат познания, не само по отношение на финасниращите и инвестиционни
решения, но и такива, свързани с управлението на
оборотния капитал.
В лекциите и семинарните упражнения се използват презентации, видеофилми, делови игри, казуси, тестове и други активни методи на обучение.
Резултатите от обучението се оценяват с писмен изпит в края на семестъра. Изпитът е под формата на тест състоящ се от четири групи въпрси. Първата група въпроси са теоретични с три възможни отговора, от които само един е верен. Втората група въпроси са с практическа насоченост (задачи) с три възможни отговора, от които само един е верен. Третата група въпроси са със свободен отговор. Четвъртата част е казус.
Оценка на резултатите
Първа група въпроси – по една точка 15 Х 1 = 15т.
Втора група въпроси – по три точки 10 Х 3 = 30т.
Трета група въпроси – по две точки 5 Х 2 = 10т.
Казус - 20 точки 1 Х 20 = 20т.
Общо = 75
Среден - (мин. 55%) 41т.- 50т.
Добър - 51т. - 59т.
Мн.добър - 60т. - 67т.
Отличен - 68т. - 75т.
- Teacher: доц. Мина Даскалова
- Teacher: проф. д-р Йордан Димитров
- Teacher: доц. Ирина Георгиева
- Teacher: гл. ас. Билиан Маринов
- Teacher: гл. ас. д-р Ваня Иванова
- Teacher: доц. Борислав Николов
- Teacher: гл. ас. д-р Ваня Иванова
- Teacher: доц. Борислав Николов
- Teacher: доц. д-р Наталия Колева
- Teacher: доц. д-р Татяна Лефтерова
- Teacher: доц. Ралица Димитрова
- Teacher: гл. ас. Младен Младенов
- Teacher: Димитрина Стефанова
- Teacher: гл. ас. д-р Ваня Иванова
- Teacher: доц. Борислав Николов
- Teacher: доц. д-р Светлана Борисова
- Teacher: доц. д-р инж. Димчо Димов
- Teacher: проф. Огнян Андреев
- Teacher: доц. д-р Наталия Колева
- Teacher: ас. д-р инж. Ведат Мутлу
- Teacher: ас. Габриела Пенева
- Teacher: ас. д-р Станимир Андонов
- Teacher: проф. Младен Велев
- Teacher: доц. д-р Анка Цветанова
- Teacher: доц. д-р инж. Радка Атанасова
- Teacher: доц. Магдалена Павлова
В началото на третото хилядолетие все по-силно се откроява технологичният бум в информационните и телекомуникационните технологии. Драстично нарастват потребностите от нови и разнообразни телекомуникационни услуги. Телекомуникациите се превърнаха в основно средство за информация, комуникация и развлечения, улеснявайки бизнеса, бита и отдиха на съвременния човек.
В този курс са обедини различни теми, свързани с телекомуникациите. За да се подпомогне усвояването на материала, в началото са дефинирани основни понятия и принципи, на които се базират телекомуникациите.
В първа част се изучават: преносни среди и системи; методите за мултиплексиране и комутация; спецификата при предаване на данни, шумоустойчивото кодиране и модулиране; принципите и архитектурата на телекомуникационните терминали и на телекомуникационните мрежи с комутация на канали и с пакетна комутация; мобилните клетъчни комуникации; въведение в телетрафичните системи, показващи връзката между случайното натоварване, предоставените ресурси и качеството на обслужване в телекомуникационните системи и мрежи.
Във втора част се изучават: радио комуникационните системи и методите за формиране на радио канала и осигуряване на неговата шумоустойчивост; различните видове радиопредавателни устройства и техни основни блокове – генератори на хармонични трептения и честотни синтезатори с пряк и косвен синтез; радиоприемните устройства, като са разгледани принципите на изграждане на суперхетеродинния и интегралните приемници, техните параметри и основни блокове – честотни преобразуватели и детектори на радиосигнали. Представени са три радио комуникационни системи, намерили широко приложение в ежедневието на хората, а именно наземните радиорелейни линии, системите за спътниково телевизионно разпръскване и кабелните мултимедийни системи.
- Teacher: гл. ас. Лудвиг Лубих
- Teacher: доц. Росен Милетиев
- Teacher: проф. Сеферин Мирчев
- Teacher: доц. Невяна Кънева
- Teacher: доц. Олга Гераскова
- Teacher: доц. д-р инж. Тереза Тодорова-Соколова
- Teacher: доц. Велизар Василев
- Teacher: проф. Георги Дюкенджиев
- Teacher: гл. ас. д-р Калина Ангелова
- Teacher: гл. ас. д-р ик. Мария Делова
Най-важните фактори за пазарния успех и просперитета на всяко индустриално предприятие са иновациите и хората, които ги създават и управляват.
Целта на учебната дисциплина е студентите да се запознаят със същността на националните иновационни системи и политиката на ЕС по отношение на иновациите в контекста на изграждане на икономика на знанията. Студентите ще изучат и ще могат да прилагат основните подходи, методи и техники, характерни за ефективното управление на иновациите в съвременните бизнес организации от предприемачески тип и ще притежават необходимите знания за разработване и управление на иновационни проекти. Наред с това студентите ще се запознаят с основните насоки за стартиране и развитие на стопанска дейност с висок потенциал за бъдещо развитие и подходите и средствата за нейното финансиране. Обучението е насочено към възможността за развитие на малките и средните предприятия и превръщането им в компании с мултинационално значение.
Дисциплината запознава студентите с основните управленски проблеми, методи и техники, познаването на които е задължително условие за осъществяване на ефективно управление на иновациите в бизнес организациите. В края на обучението си студентите ще познават понятийния апарат, свързан с управлението на иновациите; ще разпознават различните видове иновации, ще могат да разработват стратегии за реализиране на иновации и ще могат да планират иновационната дейност в бизнес организациите.
- Teacher: доц. Лидия Гълъбова
- Teacher: доц. д-р инж. Димчо Димов
- Teacher: доц. Ана Стойнева
- Teacher: доц. Лидия Гълъбова
- Teacher: доц. д-р инж. Димчо Димов
Задължителна дисциплина за редовните студенти от специалност “Индустриален мениджмънт” на Стопански факултет на ТУ-София за образователно-квалификационна степен “бакалавър”. Дисциплината разглежда теми, представящи същността, методите, задачите и етапите на комплексния и тематичния анализи. Представят се направленията за анализ на ресурсите, приходите и разходите, финансовия резултат и рентабилността.
Целта на обучението е студентите да получат знания за извършване на аналитични дейности. Чрез изготвяне на курсови работи по зададени индивидуални теми ще имат възможността да натрупат научен опит и да внедрят знанията и уменията си в управлението на бизнес организациите.
- Teacher: проф. д-р Йорданка Ангелова
- Teacher: ас. инж. Васил Кузмов
- Teacher: гл. ас. Бела Бонева
- Teacher: гл. ас. Билиан Маринов
- Teacher: ст. преп. Йорданка Ангелова
- Teacher: ст. преп. Бистра Василева
- Teacher: ст. преп. Светлана Даскалова
- Teacher: ст. преп. Павлина Златева
- Teacher: ст. преп. Милена Михова
- Teacher: ст. преп. Ивайло Пеев
- Teacher: ст. преп. Весела Френгова
- Teacher: Виктория Цветанова
- Teacher: проф. Милка Вичева
- Teacher: гл. ас. Мариана Митова
- Teacher: доц. Георги Станчев
- Teacher: ас. Светослав Влашки
- Teacher: ас. Симона Кънчева
- Teacher: гл. ас. Кирил Петков
- Teacher: доц. Анна Розева
- Teacher: доц. д-р инж. Димчо Димов
- Teacher: доц. д-р Румяна Илиева
- Teacher: Доц. д-р Орлин Маринов
- Teacher: ст. преп. Мария Антонова
- Teacher: ст. преп. Светлана Даскалова
- Teacher: ст. преп. Милена Михова
- Teacher: ст. преп. Ивайло Пеев
- Teacher: ст. преп. Весела Френгова
- Teacher: Благой Делиев
- Teacher: доц. Невяна Кънева
- Teacher: Юлия Раданова
- Teacher: доц. Малинка Иванова
- Teacher: доц. Лъчезар Кочев
- Teacher: ас. Симона Кънчева
- Teacher: доц. Анна Розева
- Teacher: гл. ас. Румен Кобиларов
- Teacher: доц. Ивайло Минков
- Teacher: ас. Десислав Иванов
- Teacher: доц. Анна Розева
- Teacher: ст. преп. Йорданка Ангелова
- Teacher: ст. преп. Мария Антонова
- Teacher: ст. преп. Светлана Даскалова
- Teacher: ст. преп. Росица Златарева
- Teacher: ст. преп. Милена Михова
- Teacher: ст. преп. Ивайло Пеев
- Teacher: ст. преп. Весела Френгова
- Teacher: доц. Методи Георгиев
- Teacher: Александра Георгиева
- Teacher: гл. ас. Александър Маринчев
- Teacher: ас. Виолета Голешевска
- Teacher: доц. Малинка Иванова
- Teacher: доц. д-р Румяна Илиева
- Teacher: Гергана Колчева
- Teacher: Йото Николов
- Teacher: Марио Николов
- Teacher: Доц. д-р Орлин Маринов
- Teacher: доц. Олег Панагиев
- Teacher: ст. преп. Йорданка Ангелова
- Teacher: ст. преп. Светлана Даскалова
- Teacher: ст. преп. Павлина Златева
- Teacher: ст. преп. Милена Михова
Дисциплината "Индустриален инженеринг" (ИИ) е задължителна учебна дисциплина за студентите от специалност “Мениджмънт и бизнес информационни системи”, СФ, ТУ-София, образователно-квалификационна степен “бакалавър”.
Дисциплината има за цел да даде знания на студентите от специалност “Мениджмънт и бизнес информационни системи” в областта на организацията на производството в индустриалното предприятие и проектирането на сложни интегрирани системи от хора и други видове ресурси. Предвидено е разработване на курсова работа с цел практическото осмисляне и приложение на теоретичните постановки.
В дисциплината се изяснява същността, целта и задачите на ИИ. Разглежда се изборът на местоположение на индустриалното предприятие (ИП). Особено внимание се отделя на разработване на планове на разположение на корпусите и на производствените звена на ИП. Разглеждат се основните елементи и структурата на производствения процес, основните принципи на организирането му в пространството и във времето. Изучава се същността и определянето на типа на производство. Изясняват се различните форми на организация на производствения процес в пространството и във времето. Изучава се същността и определянето на незавършеното производство. Изясняват се изходните данни и методическата последователност при проектиране на производствени участъци и линии.
- Teacher: доц. д-р Татяна Лефтерова
- Teacher: ас. д-р инж. Ведат Мутлу
- Teacher: ас. Габриела Пенева
- Teacher: ас. Гергана Вачева
- Teacher: доц. Николай Хинов
- Teacher: ас. Цвети Хранов
- Teacher: гл. ас. Мартин Истатков
- Teacher: ас. инж. Васил Кузмов
- Teacher: доц. д-р Гергана Христова
- Teacher: Dimitar Dekov
- Teacher: Nikolay Ivanov
- Teacher: Rujena Kocheva
- Teacher: Alexandar Madjarov
- Teacher: Tsveta Panyova
- Teacher: Stefan Popov
- Teacher: Stoyan Terziev
- Teacher: Mihail Tsenev
- Teacher: Ivelina Vladimirova
- Teacher: Радостина Абаджимаринова
- Teacher: Петя Атанасова
- Teacher: Калоян Богданов
- Teacher: Веселка Георгиева
- Teacher: ас. Десислав Иванов
- Teacher: Боян Илиев
- Teacher: гл. ас. Мартин Истатков
- Teacher: Доц. д-р Орлин Маринов
- Teacher: Иглика Славчева
- Teacher: Теодора Стефанова
- Teacher: Северина Темелкова
- Teacher: ас. д-р Станимир Андонов
- Teacher: проф. Младен Велев
- Teacher: гл. ас. д-р Ваня Иванова
- Teacher: доц. д-р Наталия Колева
- Teacher: проф. Кирил Ангелов
- Teacher: Assoc. Prof Lilyana Docheva
- Teacher: гл. ас. Николай Нешов
- Teacher: проф. Снежана Плешкова - Бекярска
Целта на обучението по дисциплината "Финасни" е да даде на студентите задълбочени познания с максимална практическа насоченост в областта на финансовите мениджърски решения. След завършване на курса студентите ще познават основните показатели и зависимости, необходими за оценката на финансовото състояние на компанията. Ще могат да прилагат различните подходи за финасново планиране и ще познават спецификата на различните източници на финансиране и самофинансиране на стопанската дейност. Ще познават и прилагат концепцията за кредитен капитал и лихва. Ще могат да използват различни методи за оценка и избор на краткосрочни и дългосрочни финансиращи източници. Ще имат познания, не само по отношение на финасниращите и инвестиционни решения, но и такива, свързани с управлението на оборотния капитал.
В лекциите и семинарните упражнения се използват презентации, видеофилми, делови игри, казуси, тестове и други активни методи на обучение.
Резултатите от обучението се оценяват с писмен изпит в края на семестъра. Изпитът е под формата на тест състоящ се от четири групи въпрси. Първата група въпроси са теоретични с три възможни отговора, от които само един е верен. Втората група въпроси са с практическа насоченост (задачи) с три възможни отговора, от които само един е верен. Третата група въпроси са със свободен отговор. Четвъртата част е казус.
Оценка на резултатите
Първа група въпроси – по една точка 15 Х 1 = 15т.
Втора група въпроси – по три точки 10 Х 3 = 30т.
Трета група въпроси – по две точки 5 Х 2 = 10т.
Казус - 20 точки 1 Х 20 = 20т.
Общо = 75
Среден - (мин. 55%) 41т.- 50т.
Добър - 51т. - 59т.
Мн.добър - 60т. - 67т.
Отличен - 68т. - 75т.
- Teacher: доц. Мина Даскалова
- Teacher: проф. д-р Йордан Димитров
- Teacher: доц. д-р Румяна Илиева
- Teacher: Доц. д-р Орлин Маринов
- Teacher: гл. ас. Бела Бонева
- Teacher: доц. Йоана Павлова
- Teacher: проф. Огнян Андреев
- Teacher: доц. д-р Наталия Колева
- Teacher: ас. Габриела Пенева
- Teacher: доц. д-р Светлана Борисова
- Teacher: доц. Олга Гераскова
- Teacher: доц. д-р инж. Димчо Димов
- Teacher: гл. ас. д-р Таня Василева
- Teacher: доц. Олга Гераскова
- Teacher: ас. инж. Васил Кузмов
- Teacher: ас. д-р Станимир Андонов
- Teacher: проф. Младен Велев
- Teacher: проф. Кирил Ангелов
- Teacher: доц. Александър Ценов
- Teacher: гл. ас. Димитър Атамян
- Teacher: ас. Катерина Костова
- Teacher: доц. Кирил Късев
- Teacher: ас. Цветан Маринов
- Teacher: доц. Галя Маринова
- Teacher: доц. Мария Ненова
- Teacher: доц. Камелия Николова
- Teacher: доц. Венцислав Трифонов
- Teacher: ас. Елица Трифонова
- Teacher: ас. Виолета Голешевска
- Teacher: доц. д-р Румяна Илиева
- Teacher: Йото Николов
- Teacher: Марио Николов
- Teacher: д-р Ралица Заякова-Крушкова
- Teacher: гл. ас. Младен Младенов
- Teacher: проф. Стефан Стефанов